Stoppkloss

Jag hade ju tänkt att jag inte skulle envisas med böcker om de inte gav mig självklart läsflöde just nu, det har jag frångått i och med Araben som jag så gärna vill läsa ut. Det är nog dags att inse att den fungerar som stoppkloss just nu. Jag är intresserad av den och tycker att den är bra, men den ger inget sug. Det är inte så att jag inte kan låta bli att plocka upp den för att läsa vidare, tvärtom finns det ett visst motstånd. Så nu tar jag risken och lägger den åt sidan, det vill säga lämnar tillbaka den, och hoppas på att jag kommer plocka upp den och läsa vidare vid något senare tillfälle. När läsflowet är mindre skört kanske? När jag har semester, eller av någon annan anledning har gott om tid.

2 reaktioner på ”Stoppkloss

    • Nä, men det kanske vore en idé, med ej avslutade böcker som jag gärna vill läsa klart vid ett annat tillfälle.
      Skulle kunna ha en lista på Trello, har lite andra listor där.
      På böcker jag vill läsa bland annat med en förhoppning om att kunna låta bli att låna hem alla 🙂

      Liked by 1 person

Kommentera

