Listor

Efter kommentar av Arild på föregående inlägg så blev jag inspirerad att kolla över mina listor över böcker jag vill läsa, böcker jag har hemma, böcker jag har läst, böcker jag har gett upp om och böcker jag inte har gett upp om och vill spara till framtiden. Det känns både bra och dåligt med dessa listor, jag gillar strukturen och överblicken och samtidigt blir jag stressad av att högen av böcker jag vill läsa både fysiskt och mentalt växer i så mycket högre takt än tempot jag läser dem på.

Jag tänker att det bästa sättet att hantera det på är att då och då titta igenom listan över vill läsa-böcker och ta bort de som inte längre känns intressanta. För vissa känns verkligen bara intressanta då jag hör om dem och ganska snart minns jag inte ens varför jag tyckte att de verkade intressanta.

2 reaktioner på ”Listor

    • Ja, annars byggs en stress upp. Jag tror att det är dags att se över vilka av alla de lånade böckerna jag faktiskt vill läsa också och lämna tillbaka resten. Eventuellt lägga vissa i ”vill läsa senare”-listan, men ha rätt hög nivå för vilka som kvalar in där.

      Gilla

Kommentera

