Att skilja agnarna från vetet

image

Självhjälpslitteratur. Det finns hyllmeter efter hyllmeter av självhjälpsböcker och mycket är skit, men inte allt. Och jag ägnar mig då och då åt att försöka hitta guldkornen. Anna Kåver till exempel, hennes böcker brukar vara bra. Kvalitet. Att hon är legitimerad psykolog och terapeut gör att jag litar på henne att hon kan skriva gör att jag uppskattar att läsa. Att leva ett liv, inte vinna ett krig har jag läst ett par gånger och den har gett mig mycket. Jag är lite osäker på om jag har läst Himmel helvete och allt däremellan tidigare. Lånat hem den har jag gjort, men kom jag mig någonsin för att läsa den?

Inger Edelfeldt vet jag mindre om i det här sammanhanget och inte känner jag till hennes skönlitterära författarskap heller. Det är bara ett bekant namn och därför ger jag även den boken en chans.

Kommentera

